Torna a la pàgina d'inici
 
 
 
  Notícies AFB
inici AFB - Notícies
     
  Nota del president de FEFAC sobre la campanya de sensibilització  
 
  • Empresarials: FEFAC | AFB | AFET | AFELL | AGFE
  • Categories: Impagaments | Reflexions de Junta
  • Etiquetes: impagaments
  • Data de publicació: 04/11/2015 9:23:43
 
 

Benvolguts companys,

Amb aquestes línies, m’agradaria explicar-vos per què hem decidit aquest tipus de campanya que hem preparat des del Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya i FEFAC, perquè considerem molt  important comptar amb la vostra implicació, i  perquè creiem que només si mostrem la nostra unió participant-hi tots tindrà l’efecte desitjat.

Estimem que l'element de més força del que disposem és gaudir del suport de la població. Aquest suport se’ns dóna per l'actitud de responsabilitat envers seu que hem mantingut en tot moment, no dificultant-los l'accés a la seva medicació com a eina de pressió. Aquesta és la clau que ens obre les portes dels mitjans de comunicació que, en difondre la nostra situació i actitud, realimenten de nou el suport ciutadà.

És aquesta pressió mediàtica i social la que creiem que farà que les Administracions finalment acabin exercint la seva responsabilitat i prenguin mesures efectives per solucionar aquesta situació de forma definitiva.  La intenció és que, a més, ho facin sense que nosaltres ens veiem obligats o bé a enfrontar-nos al ciutadà o bé a entrar en riscos legals molt greus, que a hores d'ara tots coneixeu, i d’aquesta manera preservar, l’endemà, la credibilitat i el respecte de la farmàcia com a interlocutor seriós i fiable per seguir construint, junt amb les pròpies Administracions, un model de farmàcia sostenible i solvent econòmicament.

Un altre element fonamental és el fet de que en tot moment l'actitud de la farmàcia amb les dues Administracions ha estat exigent, però dialogant, i fent veure que com a única motivació tenim el solucionar els problemes de la farmàcia, sense caure en cap mena de partidisme. Tot això ens ha permès seguir mantenint ponts de diàleg amb ambdues parts i poder exigir-les novament més sentit de responsabilitat.

Una estratègia de comunicació o de pressió és quelcom que s'executa però que mai no s'explica amb anterioritat, en aquest cas, a les Administracions, perquè de fer-ho perdria tota la seva força.

Per continuar amb la nostra estratègia, és necessari assolir una difusió continua de missatges que ens reforcin i s'emmarquin en la realitat de cada moment, dirigits als diferents afectats, pujant el seu to i força en cada nou pas, fins assolir la solució del problema i amb un únic missatge, en aquest cas, la responsabilitat. És en aquest camí que us hem presentat aquesta acció: pòsters per facilitar i afavorir que ens demanin informació i flyers per donar-los nosaltres als pacients, explicant el seu contingut per tal que ells després se’ls emportin i difondre així la campanya al màxim possible entre els ciutadans.

Les darreres accions públiques que hem fet, a la Plaça Sant Jaume i davant la Delegació de Govern, ens han mostrat com un col·lectiu fort i unit, i creiem que és necessari tornar a mostrar-ho i fer-ho al major nombre possible de farmàcies de Catalunya, mostrant que hi som tots.

Per tot l'anterior, et demanem que et sentis fort, comunicatiu  per explicar la nostra situació al màxim possible d’usuaris i que incloguis en el teu argumentari la paraula i concepte de la responsabilitat amb la salut dels ciutadans i els farmacèutics.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració, participació i actitud.

Antoni Torres, president de FEFAC

 
 
 
   
   
     
     
 
Web patrocinada per:
Associació de Farmàcies de Barcelona - C/ Casanova, 84-86, Entr. 1ªC - 08011 Barcelona - Tel. 93 323 24 22 - Fax 93 454 61 77 | afb@afb.cat